UWAGA!
Prosimy o zapoznanie się z zamieszczoną poniżej Koncepcją pracy szkoły.
Jeśli któryś z rodziców miałby jakieś uwagi co do koncepcji pracy szkoły,
to prosimy o przesłanie swoich uwag na adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Zespół Szkół i Przedszkola
w Kaletach Miotku
Koncepcja pracy w latach 2013/2016
Zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną dnia 11.09.2013r.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE |
CELE GŁÓWNE |
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |
FORMY REALIZACJI |
TER MINY |
ODPOWIE DZIALNY
|
I Stworzenie systemu strategicznego zarządzania zespołem szkół i przedszkola.
|
1.Opracowanie trzyletniego planu rozwoju na lata 2013/2016
|
|
VIII/IX każdego roku |
przewodni-cząca zespołu, dyrektor |
|
2. Zaznajamianie nauczycieli i uczniów oraz rodziców z celami działań szkół i przedszkola oraz sposobami realizacji. |
|
IX każdego roku |
dyrektor, przew. Rady Rodziców, opiekun SU
|
||
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM ZAPEWNIANIA JAKOŚCI |
II. Zapewnienie ciągłego rozwoju i doskonalenia jakości pracy. |
1. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego. |
|
IX każdego roku |
dyrektor |
2. Zbudowanie sprawnego systemu zarządzania jakością. |
|
2013/14
2013/14
|
zespół do spraw ewaluacji, rada pedag. zespoły zadaniowe
dyrekcja, nauczyciele
dyrektor |
||
PROMOCJA
|
III. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkół i przedszkola.
|
1.Organizacja imprez, konkursów, prezentacji dla najbliższego środowiska. |
|
wg kalen. |
opiekun SU, nauczyciele, wychowaw- cy
|
2.Aktywny udział uczniów w konkursach, akcjach, imprezach: o zasięgu miejskim, powiatowym i innych. |
|
wg kalen. |
nauczyciele przedmiotów |
||
3.Promowanie placówek prezentując swoje osiągnięcia – uaktualnianie strony internetowej, współpraca z prasą lokalną, eksponowanie w wyznaczonym miejscu dyplomów , podziękowań i prac uczniów. |
|
na bieżąco |
nauczyciel informatyk i plastyk wychowaw-cy, opiekun SU, polonista |
||
4.Dokumentowanie ważnych wydarzeń z życia szkół i przedszkola. |
|
na bieżąco |
wychowaw-cy, nauczyciele gimnazjum |
||
5.Organizowanie imprez i podejmowanie działań o charakterze dochodowym. |
- pozyskiwanie prowi- wizji,
|
corocznie
|
Rada Rodziców, nauczyciele,uczniowie |
||
6.Organizacja drzwi otwartych dla kandydatów : przedszkola i kl. I.
|
|
corocznie |
wychow. przedszkola i klas pierwszych |
||
|
|
7. Organizowanie działań charytatywnych. |
- podejmowanie akcji o charakterze ogólnopolskim(„Góra grosza”, „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy” i innych), - włączanie się w akcję pomocy dla dzieci przewlekle chorych z naszego terenu, - podjęcie współpracy ze schroniskiem dla bezdomnych psów w Tarnowskich Górach, - udział w kiermaszach świątecznych organizowanych na terenie miasta, - adopcja na odległość – dzieci z Kenii,
|
corocznie
|
opiekun SU, wychowaw-cy |
ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA
NAUCZYCIELE |
Cele główne |
Zadania szczegółowe |
Formy realizacji |
Termin |
Odpowie-dzialny
|
I. Zapewnienie wysokiego poziomu pracy edukacyjnej. |
1.Zatrudnianie nauczycieli. |
|
VIIIcorocznie |
dyrektor |
|
2.Ustalenie zadań służbowych i zakresu obowiązków nauczycieli. |
|
IXcorocznie |
dyrektor |
||
3.Przestrzeganie uprawnień rady pedagogicznej w sprawie przydziału nauczycielom prac i zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. |
|
VIIIcorocznie |
dyrektor |
||
4.Przestrzeganie kryteriów ocen jakości pracy nauczycieli. |
|
IXcorocznie |
dyrektor |
||
5.Zapoznanie nauczycieli ze sposobem oceniania pracy, przyznawania nagród i dodatków motywacyjnych. |
|
IXcorocznie
|
dyrektor
|
||
ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELI
|
II. Systemowe wspomaganie rozwoju zawodowego kadry pedagogicznej. |
1.Rozpoznawanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego. |
|
początek i koniec roku szkolnego |
dyrekcja, lider WDN
|
2.Opracowanie i wdrożenie planu WDN oraz zewnętrznych kursów doskonalenia. |
|
w ciągu roku szkolnego |
dyrektor, lider WDN
|
||
3.Prowadzenie rejestru ukończonych form doskonalenia i uzyskanych kwalifikacji. |
|
na bieżąco |
dyrekcja |
||
4.Zachęcanie nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji oraz dzielenia się własnymi doświadczeniami. |
|
cały rok |
dyrektor, bibliotekarz |
||
5.Przestrzeganie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. |
- wdrażanie procedur awansu zawodowego, - ocena dorobku zawodowego,
|
cały rok |
dyrektor
|
||
6.Rozwijanie pracy zespołów nauczycielskich |
lnej, humanistyczny, matematyczno- przyrodniczy, wychowawczy, wychowania przedszkolnego, języków obcych, - organizowanie spotkań zespołów zadaniowych tj. do spraw ewaluacji, do spraw badań i analiz efektów kształcenia, do spraw statutu,
|
wg planu |
przewodniczący zespołów nauczycielskich
przewodniczący zespołów zadaniowych |
||
8.Promocja osiągnięć nauczycieli. |
- umieszczanie materiałów i informacji w prasie lokalnej i na stronie internetowej szkoły oraz miasta,
|
na bieżąco |
nauczyciele |
||
WARUNKI DZIAŁALNOŚI |
III. Zapewnienie odpowiedniej bazy cego właściwą realizację zadań statutowych
|
1.Zagospodarowanie budynku i terenu wokół szkoły. |
- malowanie pomieszczeń szkolnych, - odnowianie parkietu na sali gimnastycznej, - likwidacja zacieków na terenie szkoły min. na sali gimnastycznej, - obudowa kaloryferów, - remont dachu, - kontynuacja wymiany centralnego ogrzewania, - budowa boiska przy szkole, - adaptacja pomieszczenia piwnicznego na salę telewizyjną, - upiększanie terenu wokół szkoły – wykorzystywanie projektów gimnazjalnych, - modernizacja nawierzchni obejścia na terenie szkoły, - renowacja i uzupełnienie ogrodzenia,
|
w miarę posiadanych środków
|
dyrektor |
2.Wyposażenie pracowni przedmiotowych i innych pomieszczeń szkolnych oraz przedszkolnych.
|
- sukcesywne podłączanie komputerów i Internetu w salach dydakt. PG, - zakup sprzętu sportowego, - zakup pomocy dydaktycznych, - doposażenie pracowni przedmiotowych (przyrodnicza, humanistyczna, językowa, matematyczna, komputerowa, fizyczno – chemiczna, ruchu drogowego), |
na bieżąco, w miarę posiadanych środków |
dyrektor,
|
||
3.Wyposażenie biblioteki w odpowiednią liczbę |
|
w miarę posiadanych środków |
dyrektor, bibliotekarz |
||
ZDROWIE, BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY
ZDROWIE, HIGIENA I BEZPIECZEŃSTWO PRACY
|
IV. Zapewnienie bezpieczeństwa uczniom i pracownikom przebywającym w szkole i przedszkolu.
|
1.Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy ucznia. |
|
na bieżąco |
dyrektor,
|
2.Zapewnienie uczniom pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach.
3. Promowanie zdrowego, aktywnego stylu życia wśród uczniów.
4. Polityka bezpieczeństwa informacji. |
|
sukcesywnie
w ciągu roku szkolnego
na bieżąco
IX każdego roku |
dyrekcja, wychowawcy, pedagog
dyrektor, wychowawcy, nauczyciele wych. fiz.
dyrektor
wychowawcy |
||
KIEROWANIE SZKOŁĄ , OBIEG INFORMACJI |
V. Zapewnienie sprawnego i skutecznego kierowania placówką. |
1.Udoskonalenie wewnętrznego systemu informacji. |
|
na bieżąco |
dyrektor |
2.Przestrzeganie przez poszczególne organy ustawowych kompetencji. |
|
na bieżąco |
dyrektor, przew. Rady Rodziców, przew. SU
|
||
3.Zapewnienie pracownikom i rodzicom dostępu do dokumentacji regulującej zasady funkcjonowania zespołu szkół i przedszkola. |
|
na bieżąco |
dyrektor, wychowawcy, SU,
|
||
4.Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania |
|
na bieżąco |
dyrektor, sekretarka szkoły |
||
5.Przestrzeganie przepisów prawa oświatowego.
|
|
na bieżąco |
dyrektor,
zespoły zadaniowe |
KSZTAŁCENIE
PROGRAMY NAUCZANIA
|
Cele ogólne
|
Zadaniaszczegółowe |
Formy realizacji |
Termin
|
Odpowie-dzialny |
I. Zapewnienie zestawu programów gwarantujący rozwój edukac. dzieci i młodzieży. |
1. Gromadzenie opinii o szkolnym programie nauczania.
|
|
corocznie
|
zespoły zadaniowe
|
|
ORGANIZACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
|
II. Organizowanie procesu kształcenia umożliwiającego rozwój każdego dziecka.
|
1. Opracowanie przez nauczycieli rozkładów nauczania z poszczególnych zajęć edukacyjnych.
|
|
IX corocznie
|
wszyscy nauczyciele, dyrektor |
2.Sporządzenie arkusza organizacyjnego szkół i przedszkola. |
|
IV corocznie |
dyrekcja |
||
3.Opracowanie tygodniowego rozkładu zajęć zgodnie z zatwierdzonym arkuszem organizacyjnym. |
|
VIII corocznie |
dyrektor |
||
4.Zapewnienie ciekawej oferty zajęć pozalekcyjnych. |
z godzin KN art. 42, ust.2, pkt 2,
|
IX corocznie
|
dyrektor |
||
5.Organizowanie form pracy z uczniem mającym trudności w nauce oraz udzielanie im pomocy. |
- udzielanie pomocy psychologiczno- uczniom zgodnie z przepisami prawa,
|
na bieżąco |
dyrektor, pedagog wychowawcy, nauczyciele poszczególnych zajęć |
||
6. Organizowanie pracy z uczniem zdolnym. |
|
na bieżąco |
nauczyciele przedmiotów |
||
PRZEBIEG PROCESU KSZTAŁCENIA |
III. Tworzenie warunków do rozwoju kreatywności każdego dziecka w procesie kształcenia. |
1.Wdrażnie WSO wspierającego osiągnięcia uczniów. |
i niepowodze- niach edukacyjnych,
|
na bieżąco |
wychowawcy klas i nauczyciele poszczególnych przedmiotów |
2.Stosowanie skutecznych i zróżnicowanych metod pracy. |
|
na bieżąco |
nauczyciele poszczególnych zajęć |
||
3.Realizacja treści kształcenia. |
podstawy programowej,
|
na bieżąco |
dyrektor, nauczyciele |
||
4.Dostosowanie wymagań edukacyjnych do zaleceń PPP. |
|
na bieżąco |
pedagog szkolny nauczyciele poszczególnych zajęć |
||
EFEKTY KSZTAŁCENIA |
IV. Dążenie do osiągania jak najlepszych efektów kształcenia. |
1.Diagnoza i ocena poziomu wiedzy i umiejętności uczniów. |
i egzaminu OKE, wnioski do dalszej pracy,
|
na bieżąco
wg terminu wyznaczonego przez Operon
luty
na bieżąco
kwiecień |
nauczyciele poszczególn. przedmiotów
nauczyciel klasy III PSP
nauczyciele przedszkola
nauczyciele poszczególn.przedmiotów
wszyscy nauczyciele, zespoły przedmiot.
|
2.Wykorzystanie wyników diagnozy w doskonaleniu pracy szkół |
|
w ciągu całego roku szkolnego |
dyrekcja, nauczyciele poszczególn. zajęć |
||
3.Systematyczne, badanie osiągnięć |
|
I, VI każdego roku |
dyrektor |
WYCHOWANIE I OPIEKA
|
Cele ogólne
|
Zadania szczegółowe |
Formy realizacji |
Termin |
Odpowie- dzialny
|
RÓWNOŚĆ SZANS |
I. Tworzenie warunków dających możliwości równych szans wszystkim uczniom. |
1.Przestrzeganie praw dziecka |
|
na bieżąco |
wychowawcy, pedagog |
2.Zapewnienie równych szans rozwoju wszystkim uczniom. |
|
IX, każdego roku |
dyrektor |
||
3.Promowanie szacunku dla każdego człowieka
4. Kultywowanie tradycji szkolnych, kształtowanie odpowiednich postaw etycznych. |
|
IX, każdego roku
na bieżąco
zgodnie
|
wychowawcy klas
dyrektor, nauczyciele
|
||
PRACA WYCHOWAWCZA I PROFILAKTYCZNA |
II. Stworzenie jednolitego i spójnego systemu wychowawczo profilaktycznego. |
1.Zapoznanie społeczności szkolnej z programem wychowawczym szkoły. Jego realizacja. |
|
IX, każdego roku |
wychowawcy klas, pedagog |
2.Opracowanie |
|
IX, każdego roku, na bieżąco |
dyrektor, pedagog, wychowawcy klas i grup przedszkol- nych |
||
3.Podejmowanie działań profilaktycznych przy współpracy z instytucjami wspomagającymi szkoły i przedszkole w działaniach wychowawczych oraz przy stałej współpracy z rodzicami. |
|
na bieżąco |
wychowawcy klas, higienistka |
||
4.Diagnozowanie sytuacji rodzinnej uczniów. Organizowanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej rodzinom niewydolnym wychowawczo.
|
|
w miarę potrzeb |
pedagog, wychowawcy klas i grup przedszkol- nych |
||
PRACA OPIEKUŃCZA |
III. Stworzenie skutecznego systemu opiekuńczego. |
1.Rozpoznawanie potrzeb w zakresie opieki nad uczniami. |
|
na bieżąco |
wychowawcy klas i grup przedszkol- nych
|
2. Zapewnienie form pomocy uczniom potrzebującym. |
|
w miarę potrzeb |
dyrektor, pedagog, wychowawcy klas |
||
3.Podejmowanie systematycznych |
|
IX, każdego roku i na bieżąco |
wychowawcy klas, grup przedszkol- nych |
||
Efekty pracy wycho waw czej i opie kuń czej, pro fila kty cznej szko ły i przed szko la.
|
IV. Wychowanie dziecka zdolnego do działania i kochania, dostrzegającego potrzeby własne i innych ludzi, dziecka kreatywnego potrafiącego dokonywać słusznych wyborów.
|
1. Ewaluacja podjętych działań wychowawczych, profilaktycznych |
|
raz na semestr |
dyrekcja, nauczyciele |